Dla osób przechodzących na dietę bez laktozy lub wegańską nastała nowa era. Pojawiło się wiele zamienników krowiego mleka. Napoje i mleka roślinne są coraz bardziej popularne w kuchni nie tylko wegan, ale też osób poszukujących nowych smaków oraz dbających o różnorodność w swojej diecie. Ich wybór jest obecnie bardzo szeroki. Mleka roślinne różnią się smakiem, dlatego też każdy powinien znaleźć coś odpowiadającego swoim preferencjom. Wiele firm posiada w swojej ofercie klasyczne smaki jak: napój sojowy, ryżowy, owsiany, ale również różne ich kombinacje: napój ryżowo-migdałowy.

Co możemy przygotować za pomocą mleka roślinnego?

Obecnie mleka roślinne możemy zastosować, jako zamienniki tradycyjnego mleka w praktycznie każdej kulinarnej sytuacji, w tym do gotowania i pieczenia, ponieważ są dostępne w wielu rodzajach i smakach. Możemy wybierać spośród smaków lekkich i delikatnych, a także nieco cierpkich i ciężkich.  Wśród najczęstszych smaków możemy wymienić: ryżowe, sojowe, kokosowe, migdałowe, owsiane, orkiszowe, z orzechów laskowych. 

Zobacz, gdzie jeszcze możesz zastosować mleko roślinne.

  • Sprawdzi się świetnie, jako dodatek do kawy.

  • Możesz je dodać do porannej owsianki lub płatków zbożowych.

  • Jest pysznym składnikiem koktajli owocowych lub owocowo-warzywnych.

  • Te słodkie świetnie sprawdzą się przy pieczeniu ciasta.

  • Mleko kokosowe można dodawać, jako składnik np. naleśników.

Jakie są plusy z zastosowania mleka roślinnego w kuchni?

Oprócz tego, że mleka roślinne są idealne dla osób nietolerujących laktozy, to sprawdzą się również tym, którzy mają problemy z powolnym metabolizmem, ponieważ ułatwiają trawienie. Nie zawierają również cholesterolu, dlatego są idealne dla ludzi, którzy mają podwyższony jego poziom we krwi. Są źródłem wielu witamin i składników mineralnych. Dla przykładu:

  • Mleko sojowe zawiera dużo białka i jest uważane za pełnowartościowy zamiennik białka zwierzęcego. Ma również dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych, węglowodanów, żelaza, manganu, fosforu, potasu i witamin z grupy B.

  • Mleko kokosowe to bogate źródło błonnika, żelaza, selenu, magnezu, fosforu i wapnia oraz witamin z grupy B.

  • Mleko ryżowe jest bardzo lekkostrawne i tym samym nadaje się świetnie dla osób z problemami żołądkowymi.

  • Mleko owsiane zawiera bogactwo błonnika, kwasu foliowego, wapnia, żelaza i witaminy A. Co ciekawe ma więcej białka od mleka krowiego.

  • Mleko migdałowe jest bogate w cenne minerały i nienasycone kwasy tłuszczowe.

Jak widać mleka roślinne, to świetna i zdrowa alternatywa dla mleka krowiego. Oprócz tego, że możemy je zastosować w tradycyjnych potrawach jak np. naleśniki, czy ciasta, to pojawiają się również mieszkanki np. z czekoladą, które mogą być świetną przekąską.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj