Podczas gdy jedne osoby nie lubią tłumów, inne doskonale czują się wśród dużych grup ludzi. Tłok jest wręcz czasem wskazany, gdyż może świadczyć o popularności jakiegoś miejsca, zjawiska czy wydarzenia. Zrobienie sztucznego tłumu zwykle nie jest trudne, wystarczy w jednym miejscu zebrać większą grupę ludzi.

Sztuczny tłok może nam się kojarzyć ze zjawiskiem dosyć negatywnym, szczególnie w sklepach czy w środkach komunikacji miejskiej

To działanie kieszonkowców, którzy w taki sposób kradną portfele i torebki. Osoby, które przypadkiem znajdą się w takim tłumie, często nawet nie zdają sobie sprawy z tego, że jest on sztucznie generowany i nie pilnują swojej własności. Stąd też często właśnie w takich miejscach i tłumie tracimy nasze portfele. Zdarza się, że nawet do głowy nam nie przyjdzie, że wcale nie jest to przypadkowe, a portfel czy torebka nie zaginęły w chaosie, a w bardzo przemyślanym tłumie, w którym kilka osób miało swoje zadanie. W takich miejscach najlepiej jest więc zachować ostrożność, a gdy zupełnie bez powodu robi się tłoczno w jednym miejscu, tym bardziej powinniśmy dobrze pilnować swojej własności.

Choć sztuczny tłum może kojarzyć się nie najlepiej, okazuje się, że w wielu przypadkach jest również korzystny i ma pozytywne działanie, szczególnie marketingowe. Tłum ludzi doskonale sprawdza się przy otwarciu różnego rodzaju lokali handlowych i usługowych. Jego celem jest stworzenie wrażenia wyjątkowości miejsca, a także jego wielkiej popularności. Ma to działanie psychologiczne – jeśli jakaś restauracja czy inny lokal są mocno oblegane i tworzą się kolejki przed wejściem, jest to informacja dla osób postronnych, iż mamy do czynienia z miejscem wyjątkowym, w którym każdy chce być. W taki też sposób lokale mogą przyciągać do siebie nowych klientów. Zwykle bowiem chcemy uczestniczyć w czymś, co jest oblegane – kojarzy się to wtedy z wyjątkowością i poczuciem bycia w miejscu unikalnym.

Zrobienie sztucznego tłumu w galeriach handlowych czy sklepach to świetny sposób na promocję sklepów i zwiększenie ich popularności oraz poziomu sprzedaży

Często można nawet spotkać się z ogłoszeniami o pracę, w których jedynym obowiązkiem jest chodzenie po galerii czy sklepie i udawanie zainteresowania konkretnymi produktami czy usługami. To również działa wyjątkowo psychologicznie na nasze poczucie wspólnoty czy bycia wśród ludzi. Gdyby galeria czy sklep były puste i nie było w nich klientów, nawet nie chcielibyśmy do takiego miejsca wejść. Jeśli jednak jest tłoczno, to znaczy, że jest to miejsce warte odwiedzenia czy wydania jakichś dodatkowych pieniędzy. Sztuczny tłum ma więc, jak widać, sporo korzyści, które generują zyski. Aby go stworzyć, trzeba po prostu zatrudnić osoby, które będą udawały tłok. W wielu przypadkach tworzenie sztucznego tłumu nie wymaga nawet zatrudniania – w czasach mediów społecznościowych ludzie bez problemu potrafią się zebrać, zorganizować i skrzyknąć w jednym miejscu. Dobrze jest więc korzystać także z takich możliwości, aby stworzyć tłum tam, gdzie będzie miał on dla nas wymierne korzyści.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj