Niepowtarzalne torebki handmade to świetny sposób na podkreślenie wyjątkowości jej posiadaczki. Mogą być wykonane z filcu, jeansu, skaju, skóry lub innych materiałów, jakie tylko pod ręką mają ich twórcy. Mimo najróżniejszych materiałów użytych do ich wykonania a także rozmaitych wzorów i kolorów, łączy je jedno – w każdą została wlana odrobina serca osoby, która te piękne przedmioty zaprojektowała i wytworzyła.
Przyjazne środowisku.
Jeśli dodatkowo do ich wykonania posłużą nie noszone już ubrania czy ścinki po robótkach krawieckich, do będziemy mieć do czynienia z przyjaznym dla środowiska upcyclingiem. Ciekawym przykładem mogą być wyroby z plarnu, czyli pociętego na cienkie paski plastiku z nieużywanych worków i reklamówek. Wydziergane na szydełku torby i inne przedmioty zachwycają mnogością kolorów a przede wszystkim cechują się niezwykłą trwałością. Duża, podróżna torba weekendowa z takiego materiału będzie służyła na nie jedną wyprawę za miasto.
Warto wspomnieć również o cieszących się dużą popularnością wyrobach patchworkowych, czyli toreb uszytych ze zszytych ze sobą kawałków materiału. Mogą to być identycznych wymiarów kwadraty lub inne figury geometryczne, z których powstaje kolorowa mozaika. Ten trend stał się popularny nie tylko w modzie. Dużym zainteresowaniem cieszą się fotele czy sofy tapicerowane tkaniną o wzorze przypominającym patchwork.
Internet szansą na „masową” sprzedaż.
Niezależni artyści, wykonawcy niepowtarzalnych torebek handmade mogą wystawić swoje dzieła w specjalnie stworzonych dla nich platformach internetowych. Taki sklep z torebkami z pewnością skusi niejedną fashionistkę do uzupełnienia swojej garderoby o nietuzinkowy dodatek. Boom na e-commerce i rosnąca lawinowo liczba sklepów internetowych to możliwość zaprezentowania swoich produktów szerokiej rzeszy odbiorców. Osoby, prezentujące dotychczas swoje wyroby jedynie wąskiemu gronu znajomych, mają szansę dotrzeć ze swoimi wyrobami do potencjalnych klientów z całego kraju i zagranicy.
Z pomocą przychodzą również media społecznościowe. Posty i relacje na Facebooku i Instagramie to również szansa na pokazanie swojej Twórczości internautom i możliwość zaprezentowania swojej oferty. Ten potencjał został już dostrzeżony i jest wykorzystywany. Świadczy o tym chociażby ogromna popularność hashtagu #handmade.